Проект «Шкідливість і користь мобільних телефонів»

 «Вчимося бути здоровими»

Проект

«Шкідливість і користь мобільних телефонів»

Учасники проекту:

учні 8 –  класу

ЗОШ І-ІІ ст. С. Велика Вулига

 Керівник: Якименко Л.В (Вчитель основ здоров'я.)

2018р.

Цілі і завдання проекту.
Дидактичні цілі проекту: формування компетентності у сфері самостійної пізнавальної діяльності, навичок роботи в команді, придбання навичок самостійної роботи з великими обсягами інформації, умінь побачити проблему і намітити шляхи її рішення.
Методичні завдання: Організувати пошук інформації і провести дослідження різних аспектів використання стільникових телефонів на основі спільної діяльності учнів школи та педагогів.
Вибір проблеми:
«Що ж таке мобільний телефон, які переваги і недоліки є у цього предмета і які правила потрібно дотримуватися при користуванні ним?»- така проблема нашого дослідження.
Дослідницька діяльність:
• Дослідження в рамках проекту:
• Вивчення громадської думки: «Навіщо потрібен мобільний телефон?»
• Опитування: «Користувачів мобільного зв'язку ї ЗОШ І-ІІ ст. С. Велика Вулига »
Питання:1. Чи знаєте ви про шкоду мобільних телефонів?
2. Як часто ви користуєтесь мобільним телефоном?
3. Тривалість одного вашої розмови?
4. Як ви себе почуваєте після тривалих розмов?
5.Де ви носите мобільний телефон?
6.Впливають мобільні телефони на здоров'я людей?
Виконання дослідницької роботи:
Збір і уточнення інформації.
Вивчення спеціальної літератури .
Опитування, анкетування, інтерв'ю з батьками.
Обробка й аналіз отриманих знань.

Вивчення громадської думки: «Навіщо потрібен стільниковий телефон?»
Оформлення результатів досліджень.
Підготовка презентації, буклету, пам'яток.

Дата реалізації проекту:

Лютий 2016 року

Будь- яке нове явище, як стверджують психологи, викликають у людини як позитивні, так і негативні емоції. І мобільний телефон – не виняток. Радість викликає безліч нових можливостей. Це і калькулятор, іграшка, засіб зв'язку. А що стосується побоювань, то в основі лежить загроза здоров'ю. Загроза здоров'ю - випромінювання мобільного телефону, з цим твердженням погоджуються практично всі фахівці. Суперечки викликають лише ступінь цього впливу на організм людини.
Зараз у багатьох дорослих і навіть дітей є свої власні мобільні телефони. Ми всі оцінили перевагу і зручність бездротового мобільного зв'язку, і з кожним роком «трубок» стає більше і більше. Але в ЗМІ іноді лунають суперечливі думки про вплив мобільного телефону на здоров'я людини. Ми вирішили присвятити свою роботу вирішенням проблеми:«Шкідливість і користь мобільн их телефонів».

Мета нашої роботи – з'ясувати, як стільниковий телефон впливає на здоров'я людини, в тому числі і на дитячий організм, і наскільки це небезпечно. Дати рекомендації учням школи що до використаннямобільного телефону.

Розділ 1. Телефон на службу людині.
Потреба в зв'язку на відстані у людини назріла ще в давнину. У перського царя Кіра (VI століття до н. е..) для цієї мети на службі перебувало 30 000 осіб, іменованих «царськими вухами». Розташовуючись на вершинах пагорбів і сторожових веж в межах чутності один одного, вони передавали повідомлення, призначені царю, і його накази. Грецький історик Діодор Сицилійський (I ст. до н. е.) свідчить, що за день, таким «телефоном» передавалися на відстань тридцятиденного переходу. Під час війни з Цезарем вести про просування його армії галли передавали з допомогою розставлених ланцюжком крикунів. Ефективність такого способу була вражаючою: за допомогою своєї «лудженої» глотки професійні крикуни передавали інформацію зі швидкістю 100 км/год, в той час як посильним були потрібні тижні і місяці.
Телефонний зв'язок – один з найпоширеніших видів зв'язку. В даний час у всьому світі є понад 1200 мільйонів телефонів. Слово «телефон» утворене із двох грецьких слів: теле – «далеко» і фон – «звук».
У ΧΧ столітті швидкість передачі повідомлень дуже зросла. Здається, ніби наш світ зменшується, тому що з появою засобів зв'язку передача повідомлень на інший кінець світу займає все менше часу. Швидкий зв'язок полегшує людям, які живуть в різних країнах, організацію сучасного бізнесу, спортивних змагань, політичних і багатьох інших спільних заходів. У наш час будь-які повідомлення – письмові, аудіо або у вигляді зображень – можуть бути передані за допомогою електрики, на цьому принципі заснована дія телефону, телефаксу, комп'ютеру. Електричні сигнали миттєво проходять по проводам або за допомогою радіохвиль перетинають ефір, так що повідомлення отримують відразу після того, як вони послані. В кінці ΧΧ століття оснащеність засобами зв'язку була високою, але в світі існувало чимало місць, де людям ці кошти були недоступні.

1.1. Історія створення телефону.
У 1876 році Белл запатентував пристрій, передававший і бравшийголосові повідомлення.
В передавачі Белла (мікрофоні) звук викликав коливання гнучкої мембрани, прикріпленою до постійного магніту. Ефект, званий електромагнітною індукцією, викликав змінюється по силі струм в розташованій поруч дротяної котушки. Цей змінний струм передавав по проводах до приймача (слуховий трубці), де він також проходив через електромагнітну котушку. Зміни струму викликало зміни магнітного поля, яке змушувало тонку сталеву мембрану коливатися у відповідності з вихідними звуковими коливаннями. Передавач Белла давав слабкий сигнал.

Томас Алва Едісон у 1878 році використав у мікрофоні вугільний порошок, який деформувався під дією звукових хвиль, з тією або іншою силою прогибавших мембрану. Залежно від цього змінювалося електричний опір порошку і сила пропускається через нього струму.
Вугільний порошок використовувався в мікрофоні аж до недавнього часу. У більш сучасних апаратах його роль виконує попередньо наелектризована мембрана.
Сьогодні мобільні телефони можна зустріти практично у будь-якої людини; в салонах зв'язку пропонують безліч моделей різних виробників. Але якщо поставити питання про те, хто першим створив мобільний телефон, або хоча б якась компанія це зробила, відповіддю буде мовчання. Навіть професіонали, які працюють на цьому ринку, часто плутають ім'я винахідника і приписують авторство різним компаніям.
1.2. Переваги мобільного зв'язку.
Чисте звучання мови, відсутність сторонніх шумів і ефекту металевого голосу; високу якість зв'язку при пересуванні абонента (перехід з однієї соти в іншу зовсім непомітний). Плюс захист від несанкціонованого доступу і прослуховування.
— Швидкість передачі даних може досягати 153 Кбіт в секунду, що в кілька разів швидше звичайного модемного з'єднання через мережу загального користування.

Позитивний вплив телефону.

Зв'язок: Завжди можна зв'язатися з навколишнім світом.
Калькулятор: порахувати рішення прикладів по математиці.
Інтернет: Вихід на улюблені сайти, подивитися новини, перевірити пошту.
Музика: насолоджуватися улюбленими піснями.
Будильник: ніколи не проспиш.
Bluetoothможна передавати файли, листи на відстані.
Календар: заздалегідь відбувається сповіщення у кого день народження в найближчі дні, що дуже зручно.

Розділ 2. Трубка знову під підозрою.

2.1.1.Анкетування учнів 5-9 класів. (додаток 1,2)

Висновок:  Таким чином, практично усі учні мають мобільний телефон, з'явився він приблизно з 1 по 4 клас.

2.1.2. На прикладі нашої школи давайте проаналізуємо опитування учнів

з 5 по 9 класи: (додаток 3)

Питання:

1. Скільки приблизно часу вони витрачають на розмови по мобільному телефону?

2.Скільки в середньому триває один розмова?

3.Де зазвичай носять підлітки свої мобільні телефони?

4.Чи знають про шкоду мобільного телефону?

Висновоки:

- більшість учнів нашої школи користуються телефоном для розмов, достатньо довгий час;

- не правильно носять телефони більше половини учнів;

- у більшості учнів телефонна розмова приває дуже довго;

- хоча практично всі знають про шкідливість мобільних телефонів.

2.1.3.Інтерв'ю з батьками:

- Як ви думаєте, чи потрібен дитині мобільний телефон?

Тетяна Іванівна: Так, це зручно, можна зв'язатися з дитиною. Так і багатофункціональний телефон – це і калькулятор, годинник, у вільний час можна і пограти. Але, звичайно, це дороге задоволення.

Леонід Аркадійович: Я думаю, да, так як з дитиною можна зв'язатися в будь-який момент часу, коли це необхідно.

Лідія Петрівна: Я думаю, да, в сучасному суспільстві це треба.

Тетяна Миколаївна: Так, це зручно, можна зв'язатися з дитиною.

Ольга Костянтинівна: Так, потрібен, але щоб він впливав на навчальний процес.

Ігор Миколайович: Ні, він заважає йому.

- Як ви вважаєте, чи телефон шкідливу дію на організм дитини?

Тетяна Іванівна: Чесно, навіть не знаю, не замислювалася.

Леонід Аркадійович: Ні, я думаю, дітям немає шкоди від телефону, так як зростаючий дитячий організм і краще засвоює все нове.

Лідія Петрівна: Ні, якщо обмежити час.

Тетяна Миколаївна: Ні, але, якщо користуватися телефоном тривалий час, швидше так.

Ольга Костянтинівна: Так, випромінювання.

Ігор Миколайович: Так, має.

-Якщо б ви знали, що мобільний телефон дає шкідливий вплив, то купили б ви дитині?

Тетяна Іванівна: Так.

Ольга Костянтинівна: Ні.

Лідія Петрівна: Так.

Тетяна Миколаївна: Так.

Леонід Аркадійович: Так.

Ігор Миколайович: Ні.

Висновки:

– Отже, наші батьки не можуть однозначно сказати, чи шкодить, телефон здоров'ю дитини.

Але вони переконалися, що телефон дуже зручний як засіб зв'язку і тому купують їх своїм дітям, хоча це і дороге задоволення.

2.2.Ствердження лікарів.

Датські лікарі спростовують думку про небезпеку мобільних телефонів.

Широкомасштабні дослідження впливу мобільних телефонів показало, що довго - або короткострокове користування мобільником ніяк не пов'язано зі збільшенням ризику ракових захворювань. У світі сьогодні налічується понад мільярд людей, які користуються мобільними телефонами. Антени, що приймають і що передають сигнали мобільних телефонів, дійсно є джерелами електромагнітного випромінювання, здатного проникати в людський мозок. Однак свідчень того, що це якимось чином пов'язано з підвищенням ризику утворення пухлин в голові чи шиї, не виявлено.

З такою заявою виступили фахівці з Данського інституту ракової епідеміології в Копенгагені. В ході проведеного ними дослідження вони вивчали дані понад 420 тисяч власників мобільних телефонів, деякі з яких стали користуватися стільниковим зв'язком ще в 1982 році, а понад 56 тисяч з них роблять це мінімум 10 років. Експерти не знайшли ніяких свідчень того, що мобільні телефони підвищують ризик лейкемії або утворення пухлини в голові, очах або слинних залозах.

Як зазначив професор Тріша Маккінні з центру епідеміології і біостатистики університету англійського міста Лідс, результати цього масового дослідження дуже важливі, оскільки в його ході були проаналізовані дані з архівів операторів мобільного зв'язку. При цьому вчені зовсім не покладалися на слова самих користувачів про те, як часто вони користувалися своїми телефонами 10 років тому. Велика кількість людей, задіяних в цьому дослідженні, означає, що його результатами можна в якійсь мірі довіряти.

Кілька років тому британський Інститут ракових досліджень оприлюднив дані власного дослідження, за підсумками якого був зроблений висновок: використання мобільних телефонів не призводить до збільшення ризику виникнення раку мозку. Схожу роботу – і з аналогічними висновками – виконала недавно і одна з незалежних організацій, яка вивчала використання мобільного зв'язку.

Експерти, тим не менше, все одно радять дітям і підліткам обмежувати час користування телефонами, оскільки їхній мозок і нервова система все ще перебувають у процесі формування.

2.3. Так чи небезпечний мобільний телефон?

Сьогодні мобільний зв'язок став доступним для більшості населення. Раніше телефон був дорогим атрибутом успішного бізнесмена, а сьогодні з ним ходять навіть діти в дитячий садок. Деякі з нас вже й не уявляють, як раніше обходилися без мобільного. Ми бачимо очевидь користь мобільного зв'язку і вже не пам'ятаємо, про те, наскільки шкідливий мобільний телефон для здоров'я людини та інших живих організмів. Адже кожен з нас хоче бути здоровим .

Отже, люди користуються мобільним зв'язком і не замислюються, що за це вони платять не тільки грошима, але і, можливо, власним здоров'ям.

Поради по використанню мобільного телефону.

- одноразовий час розмови –до 3 хвилин;

- період між розмовами до - 15 хвилин;

- слухати музику у навушниках не більше 10-15 хвилин;

- дивитися на дисплей телефону не більше 15 хвилин;

- не залишати функцію Bluetooth більш – 5 хвилин.

Більше третини населення Землі користується послугами мобільного зв'язку.

Автори досліджень, проведених у Великобританії, стверджують, що постійне користування стільниковим зв'язком збільшує ризик захворювання на рак мозку у 2,5 рази.

Білоруські дослідники з Мінського медичного університету встановили, що вже хвилинну розмову викликає зміни електрофізіологічної активності мозку та артеріального тиску.

Кому вірити? Вирішувати вам самим.

2.4 Мобільний телефон дітям не іграшка.

Терміново захистити дітей від використання мобільних телефонів закликали лікарі. Тема опромінення мозку знову придбала важливість. В даному випадку вчені послалися на експерименти шведських колег, які вважають, що користування мобільним телефоном протягом 8-10 років може призвести до розвитку пухлин.

У Швеції вчені відстежували стан здоров'я дітей, які користувалися мобільним пристроєм з 8-12 років. До 21 року виросли діти потрапили в категорію людей, у яких пухлина мозку розвивалася в п'ять разів частіше, ніж у тих, хто почав користуватися мобільником після 18 років.

Трубка призводить до того, що при опроміненні мозок нагрівається на декілька градусів, що приводить до плачевних наслідків. Відомо, що дитячий мозок найбільш сприйнятливий, ніж мозок дорослого. Для того, щоб уберегтися від пагубного впливу мобільника, вчені радять обмежувати час розмов по мобільному і при розмові тримати трубку подалі від вуха (на 50 см мінімум). Це, в свою чергу, підкреслює необхідність використання гарнітури - навушників і системи Bluetooth.

Негативний вплив телефона на здоров'я.

1. Знижує імунітет.

2. Страждає зір.

3. Може спровокувати попадання блискавки в людину.

4. Може призвести до безпліддя, якщо носити телефон в кишені штанів.

5. Порушує фази сну.

6. може призвести до розвитку ракових пухлин.

Розділ 3. Висновки і пропозиції.

3.1Мобільний телефон безпечний тільки при розумному до нього відношенні.

Спираючись на наведені факти, можна скласти прості

правила користування мобільним телефоном:

• Не вішайте телефон на шию, покладіть його в сумку, так і свій телефон не тримайте у внутрішній кишені або в кишені штанів.

• Дітям та підліткам потрібно обмежувати час користування телефонами, оскільки їхній мозок і нервова система все ще перебувають у процесі формування.

• Скоротіть до мінімуму розмови в місцях з поганим зв'язком. Ваш мобільний телефон – істота інтелектуальна. Якщо зв'язок поганий, то він збільшує потужність сигналу і навпаки. Тому акустична боротьба з перешкодами нічого хорого вам не принесе.

• Використовуйте гарнітури. Будь - яка гарнітура частково знімає з вас деякий об'єм випромінювання. Головним чином, ви знижуєте опромінення мозку.

• Пам'ятайте, що максимальна потужність, що випромінюється мобільним телефоном під час встановлення зв'язку. Ви, напевно, чули, які перешкоди здатний викликати ваш мобільний один в акустичних системах. Тому розмови по 3 секунди безкоштовні лише для вашого гаманця, але не для вашого здоров'я.

• При покупці телефону будьте уважні і звертайте увагу не тільки на свої фінансові можливості і дизайн телефону, але і на норму опромінення.

Чим менше опромінення, тим безпечніше телефон для людини.

3.2. Телефонний етикет.

І ще нам дуже хочеться зупинитися на важливому питанні – телефонний етикет. Тому що всі ми живемо в суспільстві, в якому необхідно поважати не тільки себе, але й інших людей. Тому закликаємо всіх користувачів стільникових телефонів:

«Поважайте один одного та дотримуйтеся простих правил етикету!»

1. Необхідно вимикати особистий мобільний телефон у тих випадках, коли використання радіозв'язку може наразити на небезпеку життя інших людей (літальні апарати, операційні медичні комплекси тощо).

2. Слід утримуватися від використання мобільного телефону під час керування транспортом.

3. Слідуючи елементарним нормам пристойності, необхідно вимикати телефон або переводити його в беззвучний режим на виставах, кіносеансах, концертах, в музеях та виставкових залах, під час церемоній і ритуалів.

3.3. Проаналізувавши роботу над проектом ми прийшли до висновку, що в нашій школі практично у кожного учня є мобільний телефон. Кожний третій використовує телефон, правильно, з користю для себе. Але ж більшість учнів використовують його тільки для розмов, ігор та прослуховування музики.

Тож наша робота дуже актуальна і важлива. Ми розмістили свій проект на сайті школи, створили і розповсюдили серед учнів буклети, розвішали пам'ятки, по використанню телефонів, у класних куточках.

Тож сподіваємось на позитивний результат.

Використовувані ресурси:

• Ресурси Інтернет:

• www.ramber.ru

• www.yandex.ru

• www.info.com

Додатки:

Додаток №1 Анкета.

«Мобільний телефон: використання та проблеми»

1. Чи користуєтеся Ви стільниковим телефоном?

- так;

- ні.

2. З якою метою Ви використовуєте мобільний телефон (можна вказати декілька відповідей)?

- для виходу в Інтернет

- слухаю музику

- як фотоапарат/відеокамера

- зателефонувати додому

- для спілкування

- для ігор

- інше

3. Як Ви використовуєте телефон у навчальних цілях (кілька відповідей)?

- для зберігання шпаргалок

- як диктофон

- для зберігання розкладу

- як калькулятор

4. Чи чули Ви про вплив телефону на організм людини?

- так,

- ні.

5. Якої шкоди може принести телефон?

- погіршення зору

- головні болі

- погіршення роботи серця

- ніякої

- я не знаю

6. Де частіше носіть мобільний телефон?

- в кишені

- на шиї

- в сумці, портфелі

7.Як ви тримаєте телефон під час розмови?

- близько до голови;

- на відстані.

8. Залежні Ви від телефону?

- Так,

- немає.

Додаток №2 Результати анкетування

Прийняли участь 58 учнів ЗОШ І-ІІ ст. с. Велика Вулига

Питання

   Відповіді                               5

6

7

8

9

1. Чи користуєтеся Ви стільниковим телефоном?

так;

- ні.

       

2.З якою метою Ви використовуєте мобільний телефон (можна вказати декілька відповідей).

- для виходу в Інтернет

- слухаю музику

- як фотоапарат/відеокамера

- зателефонувати додому

- для спілкування

- для ігор

- інше

       

3. Як Ви використовуєте телефон у навчальних цілях (кілька відповідей)?

- для зберігання шпаргалок
- як диктофон
- для зберігання розкладу
- як калькулятор

       

4. Чи чули Ви про вплив телефону на організм людини?

- так,

- ні.

       

5. Якої шкоди може принести телефон?

- погіршення зору

- головні болі

- погіршення роботи серця

- ніякої

- я не знаю

    

     

6. Де частіше носіть мобільний телефон?

- в кишені

- на шиї

- в сумці, портфелі

       

7.Як ви тримаєте телефон під час розмови?

- близько до голови;

- на відстані.

       

8. Залежні Ви від телефону?

- Так,

- ні.

       

Додаток №3 Результати опитування.

Учні класів

1. Скільки приблизно часу Ви витрачаєте на розмови по стільниковому телефону?

2.Скільки в середньому триває одна розмова?(хвилин)

3.Де зазвичай Ви носите свої стільникові телефони?

4.Чи знаєте Ви про шкоду мобільного телефону?

 

1год.

5

В кишені

Так

 

30 хв.

10

В руках

Ні

 

2 год.

20

В сумці

Так

 

1.30 год.

10

В сумці

Так

 

1 год.

40

В кишені

Ні

 

30 хв.

15

В кишені

Так

 

30 хв.

20

В руках

Так

 

1.30 год.

10

В руках

Так

 

30 хв.

3

В кишені

Так

 

1.30 год.

25

В кишені

Так

 

2 год

5

В портфелі

Ні

 

1 год.

10

В сумці

Так

 

1,30 год.

7

В портфелі

Так

 

2 год.

20

В кишені

Ні

 

3 год.

10

В руках

Так

 

1 год.

20

В руках

Так

 

2 год.

15

В сумці

Так

 

1 год.

3

В сумці

Так

         

Додаток №4

Загальні правила користування стільниковим телефоном.

1. Тримайте телефон в сумці або в портфелі,

не тримайте телефон у внутрішній кишені або в кишені штанів.
2. Дітям та підліткам потрібно обмежувати час користування телефонами, оскільки їхній мозок і нервова система все ще перебувають у процесі формування.
3. Скоротіть до мінімуму розмови в місцях з поганим зв'язком. Ваш стільниковий телефон – істота інтелектуальна. Якщо зв'язок поганий, то він збільшує потужність сигналу і навпаки. Тому акустична боротьба з перешкодами нічого хорого вам не принесе.
4. Використовуйте гарнітури. Будь-яка гарнітура частково знімає з вас деякий об'єм випромінювання. Головним чином, ви знижуєте опромінення мозку.
5.Пам'ятайте, що максимальна потужність, що випромінюється стільниковим телефоном під час встановлення зв'язку. Ви, напевно, чули, які перешкоди здатний викликати ваш стільниковий один в акустичних системах. Тому розмови по 3 секунди безкоштовні лише для вашого гаманця, але не для вашого здоров'я.
6. При покупці телефону будьте уважні і звертайте увагу не тільки на свої фінансові можливості і дизайн телефону, але і на норму опромінення.

Чим менше опромінення, тим безпечніше телефон для людини.

Правила користування стільниковими телефонами у школі.
Загальні правила:
- стільниковий телефон є особистою власністю учня школи і співробітника;
- адміністрація школи не несе відповідальності за особисті речі учнів і співробітників школи.
На заняттях:
- під час уроку звуковий сигнал стільникового телефону необхідно відключити;
- учням під час уроку забороняється користуватися стільниковим телефоном;
- під час уроку педагог не несе відповідальності за збереження стільникових телефонів.
На перервах, до і після закінчення занять:
- в цілях збереження телефону не слід залишати телефон без нагляду;
- не слід ні під яким приводом передавати стільниковий телефон в чужі руки.